Image
Mastercard
Image
Mastercard
Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål knyttet til Circle K EXTRA Mastercard

Spørsmål og svar i forbindelse med Covid-19

  • Akkurat nå har jeg problemer med å få betalt fakturaen min. Hva skal jeg gjøre?

    Du kan kontakte oss ved å logge inn på Mitt kort eller i Spendwise appen, og sende oss en sikker melding med personlig informasjon, så hjelper vi deg. Husk at du aldri må oppgi sensitiv informasjon i en vanlig e-post. Husk at du har delbetaling i kortet ditt og kan alltid delbetale fakturaen din.

    Betaling

  • Jeg har betalingsforsikring, hva gjelder hvis jeg blir permittert eller arbeidsledig?

    Betalingsforsikringen gjelder ved ufrivillig arbeidsledighet, permittering og sykmelding utover 30 dager.

    Betalingsforsikringen

  • Hvor kan jeg lese mer om mine rettigheter som privatkunde?

    Du kan lese mer om rettighetene dine på Forbrukerrådets nettsider. Siden oppdateres kontinuerlig.

  • Hva gjør jeg hvis jeg ikke mottar en vare jeg har bestilt?

    Du må først kontakte salgsstedet og spørre hvorfor varen ikke er levert. Hvis de ikke kan eller ønsker å hjelpe deg kan du som kortinnehaver foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet. Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet. Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normalt på grunn av situasjonen vi befinner oss i.

  • Får jeg tilbake penger for billetter, teater eller lignende arrangement hvis de blir avlyst?

    Ta først kontakt med arrangøren for å høre hvordan de håndterer tilbakebetalinger. Hvis du ikke får hjelp har du som kortinnehaver mulighet til å foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet. Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet. Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normalt på grunn av situasjonen vi befinner oss i.

  • Dekker reiseforsikringen avbestilling eller ombooking av reise?

    Reiseforsikring frem til 18. januar 2021
    Reiseforsikringen som tidligere var inkludert i kortet opphører 18. januar 2021. Reiser som du har betalt for før den 18. januar 2021 dekkes av forsikringen, forutsatt at reisen starter og slutter i Norden og mer enn 50 % av transportkostnaden er betalt med Circle K EXTRA Mastercard som er aktivt frem til denne dato.

    Utenriksdepartementet fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiseforsikringen din kan dekke avbestilling eller ombooking av reise til steder der UD har utstedt reiseråd.

    Når UD fraråder reiser til land eller steder, vil ofte reiseselskapene gi deg mulighet til ombooking eller refusjon. Ta derfor alltid kontakt med reisearrangøren, reiseselskap, flyselskap og hotell for å sjekke hva som refunderes og for å høre hva de kan hjelpe deg med.

    Reiseforsikringen din kan dekke utgifter du ikke får refundert fra reisearrangør.

    Er du i et Korona-rammet område nå, og trenger helsehjelp? Ring Trygs døgnåpne alarmsentral på telefon +47 21 89 66 75.

    Se de siste oppdateringene om reiseråd på Regjeringens hjemmeside

    Les mer om hva som er inkludert i hver forsikring:
    Reiseforsikringen 

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan aktiverer jeg mitt nye Circle K Mastercard?

    Av sikkerhetsmessige hensyn må du aktivere kortet ditt før du kan begynne å bruke det. Kortet aktiveres enkelt når du taster PIN-koden ved første kjøp i butikk. Skal du gjøre ditt første kjøp på nettet, må du først aktivere kortet ved å logge inn på Mitt Circle K Mastercard på circlek.no/mastercard eller i Spendwise-appen.

  • Hvordan opptjener og bruker jeg bonus på mitt Circle K Mastercard?

    Tidligere måtte du fylle minst 500 liter drivstoff før opptjening av bonus startet, men ikke nå lenger! Nå får du bonus på alt du handler fra første krone. Du får 1 % bonus på alle Circle K stasjoner i Norge og 0,5 % på alle Mastercard-brukersteder i hele verden.*

    Du får bonusen direkte inn på Circle K Mastercard. Bonusen kan benyttes som betaling på Circle K-stasjonene, både for drivstoff, bilvask eller noe annet i våre butikker. Et bonuspoeng er verdt en krone. Bonusen kan fritt benyttes uavhengig av opptjent bonussaldo, men den må benyttes i kassen inne på våre stasjoner. Bonusen blir liggende i kortet i 24 måneder.

    Les alt om bonus her

    *Bonus gis ikke på kjøp av drivstoff, kjøp hos andre drivstoffleverandører (unntatt BEST), lading eller overføring mellom privatpersoner. Lotteri, kontantuttak og tobakk er også ekskluderte produkter både i opptjening og utløsing av bonusen.

  • Hvor finner jeg informasjon om bonuspoeng?

    Det er enkelt å holde seg oppdatert på hvor mye bonus man har samlet. Bonussaldo vil fremkomme her:
    • På kvitteringen når du handler
    • I nyhetsbrev fra oss
    • På din EXTRA-konto
    • I appen vår
    • Den ansatte i kassen er alltid oppdatert

    Bonusen har en varighet på 24 måneder og vi vil informere deg på mail når bonusen din er i ferd med å utløpe. 

  • Hvorfor får jeg ikke registrert mitt Circle K Personkort/MasterCard i Circle K EXTRA?

    Ditt Circle K kort ble automatisk registrert i Circle K EXTRA da det ble utstedt. Du skal derfor trykke på Logg inn istedenfor Registrer deg. Manglende informasjon eller flere profiler kan også gi deg utfordringer med å fullføre registreringen. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper de deg. 

  • Hvor ser jeg min rabatt?

    Rabatten er trukket fra på pumpen. På fakturaen ser du en ferdigrabattert pris per liter. På kvittering fra stasjon vil du også kunne se at rabatten er trukket fra. 

Effektiv rente ved nedbetaling av kr 15 000 over 12 måneder er 26,27 %. 
Kostnad: kr 1 626, totalt kr 16 626.

Full utnyttelse av fordeler forutsetter at utestående betales ved forfall slik at det ikke påløper renter.