Image
AretsModeller
Image
Koppen
Koppens historie

Koppens historie - Norges mest populære reisefølge

Koppen har vært regnet som Norges mest populære reisefølge. Mange er sterkt engasjert i koppen til Circle K, - den har vært både elsket, hatet og utskjelt i snart to tiår!

2003 - 2008

I 2003 kom koppen som en gave til våre aller beste kunder – Gullkundene. Året etter ble den lansert i markedet under navnet Frokostklubb-koppen. Gjennom en 5- års periode kom det stort sett en ny kopp hvert år i en ny fasong, i stål og med hank i ulike varianter.

2009 - 2013

I 2009 kom en stiligere kopp i flere farger, nytt skyvelokk og en helt ny og «moderne» hank, utviklet av en norsk designer. Vi lanserte kopp med flammer, bilskilt, oppfordring om bruk av bilbelte, koppen for han og henne og i 2011, Statoilkoppen VM-edition til VM på ski i Kollen. Og etter oppfordring, en kopp som kunne brukes «Av og til», og en i porselen sammen med Porsgrund Porselensfabrikk.

2014 - 2018

I 2014 blåste det en klagestorm over landet. Koppen kom i avisen og på TV i beste sendetid. Over 15.000 ville på Facebook ha tilbake den gamle koppen og ikke en “udugelig motekopp” fra Stelton. En kopp uten hank er ikke en kopp, det er et krus. Og når den i tillegg knuste, lokket satt seg fast og bare kom i en farge, da ble det «boikott». Men Koppen overlevde, og med rundhåndede reklamasjonsordninger og produktforbedringer gikk verden og veien videre. Da Statoil skiftet navn til Circle K var et av de viktigste spørsmålene fra kundene våre, om Koppen ble med videre.

2019 -

Og i 2019 kom det enda en ny Kopp med helt nytt design og ny funksjonalitet. Inn i manesjen kommer Aladdin, en mer enn 100 år gammel merkevare med matbokser, lamper og vakuumflasker i porteføljen. Vi gleder oss til de neste årene med Koppen!