Image
Motorolje
Image
Motorolje
Koronaviruset

Våre tiltak i forbindelse med koronaviruset

Vi har alle et ansvar for å begrense smitterisiko av koronaviruset. Samtidig er vi avhengig av et tjenestetilbud som sikrer at landet holdes i gang. Derfor gjør vi alt vi kan for å opprettholde et trygt og godt tilbud til våre kunder – innenfor de rammer som settes av lokale og nasjonale myndigheter. Vår rolle er å sørge for at du som kunde kan fylle drivstoff, lade bilen din eller få en matbit mens du er på farten. Enten du har lange arbeidsdager langs veien eller er på reise og trenger et servicetilbud, skal du være trygg på at vi gjør det vi kan for å ivareta din helse og sikkerhet.

Vi følger opp og iverksetter tiltak forløpende i tråd med råd fra helsemyndighetene. Her er noen av tiltakene vi har iverksatt for å ivareta din og våre ansattes trygghet:

  • Våre allerede strenge vaskerutiner er ytterligere innskjerpet, og vi har økt frekvensen av rengjøring på stasjonene på alle utsatte flater.
  • Vi har strenge rutiner for mattrygghet – disse innskjerpes ytterligere
  • Så langt der er mulig tilbyr vi bruk av hånddesinfeksjon ved inngangen og ved disken.
  • Vi har innført minimum en meter avstand i våre sitteområder inne på stasjonene og henstiller alle våre kunder om å følge dette.
  • Vi tilbyr ingen smaksprøver eller gjennomfører andre aktiviteter som tiltrekker seg mange kunder samtidig.
  • Vi er godt forberedt i hele verdikjeden for å sikre at drivstoff er og forblir tilgjengelig.
  • Vi avlyser alle møter som ikke er kritisk nødvendig.
  • Lokale kommunale bestemmelser skal følges.
  • Våre ansatte skal til enhver tid følge lokale og nasjonale retningslinjer for karantenebestemmelser og andre pålegg og råd.
  • Vi har gode systemer for internkommunikasjon som garanterer at alle våre ansatte til enhver tid har oppdatert informasjon om hvordan de skal ta vare på kundene og seg selv.
  • Vi samarbeider tett med våre partnere og underleverandører for å sikre gode rutiner og vareforsyning på en forsvarlig måte.
  • Vi følger utviklingen nøye hver dag og iverksetter tiltak fortløpende i tråd med anbefalinger, pålegg og egne initiativ.

Gratis varm drikke til helsepersonell i tjeneste

Circle K tilbyr nå gratis varm drikke til helsepersonell i tjeneste. Vi setter pris på hjemmehjelpen, sykehjem- og sykehusansatte, ambulansetjenesten med flere. Det er svært mange som er med å hjelpe nå. Vi har oppfordret våre stasjoner til å vise skjønn å belønne de som belønnes bør. Omtanke for både medarbeidere og kunder er vårt fremste fokus, samtidig som vi har en svært viktig rolle for å hjelpe til å holde samfunnskritiske funksjoner i gang.  Utover dette har vi behov for å bry oss litt ekstra om hverandre. 

Vi ønsker derfor å vise vår takknemlighet overfor denne viktige yrkesgruppen, som vi alle er totalt avhengige av i denne krevende perioden.

Vi ønsker derfor å vise vår takknemlighet overfor denne viktige yrkesgruppen, som vi alle er totalt avhengige av i denne krevende perioden.

- Tusen takk - gi en kaffe til en du mener fortjener det

Mange har ikke sett sine kjære og nære på en stund, og et ønske om gi en liten takk, både til de som hjelper til med å holde samfunnet i gang, og til de som ikke har sett sine nære og kjære på en stund. Eller bare for å si at du savner dem og gleder deg til å se dem igjen. Du kan naturligvis også bruke lenken selv.

Lenken kan du sende til opptil fem personer for å fortelle dem at du setter pris på jobben de gjør eller at du gleder deg til å se dem igjen.

-Vi håper så mange som mulig benytter muligheten, enten det er å sende søsteren sin en melding om at dere snart sees over et glass vin, og til da – be henne nyte en kopp gratis kaffe, eller bare si takk og hei til en kollega som du ikke har sett siden tidlig i mars, avslutter markedssjef Johan Kraft-Johanssen.

Benytt vedlagte lenke for å sende din hilsen eller gå inn på vår facebookside på nettet, det vil bli bra!

https://circlekthanks.eu/no

Du skal føle deg trygg når du er på besøk hos oss. Dette har vår høyeste prioritet også globalt;

En meddelelse til våre kunder fra vår CEO Brian Hannasch

Hos Circle K er vårt mål å gjøre hverdagen enklere for våre kunder. De skal føle seg trygge på at de får god service og en hyggelig opplevelse hver gang de besøker våre butikker.

Vår høyeste prioritet vil alltid være din helse og sikkerhet. Vi følger nøye med på Verdens helseorganisasjon og lokale og globale helsemyndigheter for å kontinuerlig være oppdatert. Disse vet best hva som skjer med spredningen av koronavirussykdommen COVID-19, og vi har dedikerte team som påser at vi følger deres råd.

Våre ansatte er opptatt av å holde butikkene rene, både innvendig og utvendig. Dette inkluderer alle steder som mange berører med hendene sine, slik som overflater, skjermer, bensinpumper, toaletter og lignende. Dette er selvsagt alltid en prioritet for oss, men vi har nå instruert våre butikkmedarbeidere om å være ekstra påpasselige når det gjelder renslighet og hygiene. Høy grad av renslighet er nøkkelen til trygghet når det kommer til helse.

Så langt det er praktisk mulig vil vi sørge for å gjøre desinfiserende produkter lett tilgjengelig, både i form av gel, våtservietter og plasthansker. Dette for å best mulig beskytte deg og din familie når dere besøker våre butikker eller fyller drivstoff med våre pumper. Våre medarbeidere vil også gjøre sitt beste for at du finner alt du trenger av hygieneprodukter, mat og andre produkter når du besøker våre butikker.

Vi informerer alle våre ansatte om nødvendige sikkerhetstiltak fortløpende. Du har nok hørt det før, men det kan ikke gjentas ofte nok: Sørg for god håndvask, hold distanse til andre mennesker, hold hendene borte fra ansiktet og sørg for å ha god hygiene og strenge rutiner i forbindelse med måltider.

Vi har forståelse for at mange kan føle seg engstelige, men husk at vi er her for deg og ønsker å yte best mulig service, hver dag, hele året rundt.