Image
Historie
Image
Historie

Koppens historie - Norges mest populære reisefølge

Koppen har vært regnet som Norges mest populære reisefølge. Mange er sterkt engasjert i koppen til Circle K, - den har vært både elsket, hatet og utskjelt i snart to tiår!

2003 - 2008

I 2003 kom koppen som en gave til våre aller beste kunder – Gullkundene. Året etter ble den lansert i markedet under navnet Frokostklubb-koppen. Gjennom en 5- års periode kom det stort sett en ny kopp hvert år i en ny fasong, i stål og med hank i ulike varianter.

2009 - 2013

I 2009 kom en stiligere kopp i flere farger, nytt skyvelokk og en helt ny og «moderne» hank, utviklet av en norsk designer. Vi lanserte kopp med flammer, bilskilt, oppfordring om bruk av bilbelte, koppen for han og henne og i 2011, Statoilkoppen VM-edition til VM på ski i Kollen. Og etter oppfordring, en kopp som kunne brukes «Av og til», og en i porselen sammen med Porsgrund Porselensfabrikk.

2014 - 2018

I 2014 blåste det en klagestorm over landet. Koppen kom i avisen og på TV i beste sendetid. Over 15.000 ville på Facebook ha tilbake den gamle koppen og ikke en “udugelig motekopp” fra Stelton. En kopp uten hank er ikke en kopp, det er et krus. Og når den i tillegg knuste, lokket satt seg fast og bare kom i en farge, da ble det «boikott». Men Koppen overlevde, og med rundhåndede reklamasjonsordninger og produktforbedringer gikk verden og veien videre. Da Statoil skiftet navn til Circle K var et av de viktigste spørsmålene fra kundene våre, om Koppen ble med videre.

2019 

Og i 2019 kom det enda en ny Kopp med helt nytt design og ny funksjonalitet. Inn i manesjen kommer Aladdin, en mer enn 100 år gammel merkevare med matbokser, lamper og vakuumflasker i porteføljen. Aladdin eies av amerikanske PMI som også eier merkevaren Stanley. Et tegn på kvalitet. Med Aladdin som partner leverer vi Koppen både i Standard og Premium utførelse.

2020

Etter en svært vellykket introduksjon av de nye koppene fra Aladdin kom vi med en serie nye farger. Både gull, grønn og blå ble tatt godt imot. I tillegg ser vi at etterspørselen etter Premium Koppen øker. I 2020 kom den i en svært populær vinrød variant. I 2020 feiret vi også «Koppens dag» for første gang. Vi invitert alle Koppene til fest og bød på hvete- og wienerbakst til alle som kjøpt Koppen.

2021- 2022 

Velg selv, ny Kopp eller bare ny Avtale. En tidligere Kopp kan være like god og har man blitt litt ekstra glad i den, kan man bare fornye Avtalen. Av hensyn til miljøet har vi siden lanseringen i 2021 hatt mer fokus på Avtalen og mindre på Koppen. I 2022 valgte vi også av miljøhensyn å droppe det karakteristiske magebåndet laget av silikon. 

2023 -

For 2023 og til Koppens 20 års jubileum har vi valgt å feire med Kopper i stålgrå og gull. Og Premium Koppen, den kommer selvfølgelig i «baby blue» som ofte benyttes for å markere en «fødsel». Til Koppens 20 års jubileum benytter vi anledningen til å hylle Koppens betydning for oss som selskap og takke alle våre kunder som har knyttet den til sitt bryst. Tusen takk alle sammen!