Image
Selvbetjening drivstoff mobil
Image
sjåfør med mobil
Spørsmål og kontakt

Spørsmål og svar om Kundeportalen

Her finner du spørsmål og svar om vår kundeportal for bedriftskort.

For spørsmål og svar om andre produkter eller temaer, klikk her.

Hvordan sperrer jeg et kort midlertidig, og hvordan kan jeg åpne det igjen?

Logg inn i kundeportalen vår, og søk opp kortet det gjelder under "Kort" i menyen.

Hvis jeg bestiller et nytt kort, hvor lang tid tar det før dette kan legges til i Circle K Pro appen?

Både digitale og fysiske kort kan knyttes til bruker rett etter at de er bestilt.

Jeg savner enkelte internasjonale transaksjoner i transaksjonsoversikten

Normalt vil alle transaksjoner være synlige i portalen i løpet av max 5 dager.

Jeg ønsker å bestille et nytt kort.

Velg “Kortbestillinger” i menyen, klikk på “Bestill nytt kort” og følg veiledningen

Endringer i fakturering av MVA for ferger

Fra og med 01.01.2022 ble det endring i reglene når det gjelder fakturering av fergetransaksjoner. Les mer om endringene under.

Jeg ønsker å sjekke/endre kortbegrensninger.

Dette kan du selv justere i Kundeportalen.

Kan jeg betale alle varer med Circle K Pro appen?

Vi lanserer den nå med muligheten for å betale drivstoff ute på pumpe i begynnelsen. Betaling også for bilvask kommer snart.

Jeg savner enkelte transaksjoner i transaksjonsoversikten.

Det kan ta inntil to arbeidsdager før en transaksjon er ferdig priset. Les mer under.

Jeg ønsker å sperre kortet og bestille et nytt.

Velg “Kort” i menyen og søk opp kortet det gjelder. Les mer om hvordan du gjør dette nedenfor.

Historiske drivstoffpriser

For en oversikt over dagens listepriser og priser tilbake i tid finner du alltid dette på linken under.

Hvordan får jeg en kortoversikt?

Dette kan du få oversikt over via vår kundeportal, under "Kort" i menystrukturen.

Kan jeg bruke dette på alle stasjoner – Circle K, Circle K Automat, Truck automater?

Ja, mobilbetaling fungerer på alle stasjoner i nettverket vårt i Norge.

Hva betyr det når en transaksjon står som ikke ferdigbehandlet?

En ikke ferdigbehandlet transaksjon er en transaksjon som ikke har blitt prissatt og rabattert ennå. Les mer under.

Hvordan setter jeg PIN på et nytt kort?

Logg inn i kundeportalen for å velge PIN-kode. Les hvordan nedenfor.

Kan jeg endre intervall for fakturering av kort?

Faktureringsintervall for kort er èn eller to ganger per måned.

Hva er masseoppdatering?

Med masseoppdatering så kan du jobbe med flere kort samtidig.

Fungerer mobilbetaling for alle Circle K-kort?

Alle våre Firma, Truck og Routex-kort kan knyttes til og benyttes i appen.

Inntastet km-stand for min siste transaksjon er feil. Kan jeg endre denne?

Ja, dette kan endres i vår kundeportal. Les mer om hvordan dette gjøres nedenfor.

Jeg bestilte feil kort. Kan jeg avbryte bestillingen?

Ved å følge stegene nedenfor kan du enklet avbryte bestillingen.

Hvordan endrer jeg passordet mitt?

Når du er på innloggingssiden – klikk «Glemt passord?» Legg inn e-postadressen og følg veiledningen i e-posten du får tilsendt.

Det mangler et kort i kortoversikten

Sjekk over dine valgte søke- og filterverdier i kundeportalen.

Kan en sjåfør ha flere kort tilknyttet i appen?

En sjåfør kan bare ha ett kort knyttet opp til en bedrift.

Hvor finner jeg rapporter over betalte fakturaer i år?

Velg “Fakturaer” i menyen og deretter tidsperiode. I oversikten ser du betalingsstatus for alle fakturaene i kolonnen «Status».

Hvordan søker jeg etter et spesifikt kort eller kortgruppe?

Dette kan gjøre via menystrukturen i kundeportalen vår.

Hvordan kan jeg legge til brukere som skal ha tilgang på vegne av firmaet i Kundeportalen?

Dette kan administreres under "brukeradministasjon" via din e-postadresse. Les mer om prosessen under.

Hvorfor kan jeg ikke åpne et midlertidig sperret kort?

Sjekk i kundeportalen om kortet har fått status som midlertidig stengt.

Hvordan setter jeg opp en sjåfør?

Dette gjøres via vår kundeportal.

Hvordan lager jeg min egen rapport?

I Kundeportalen ligger ferdige rapporter du kan kjøre både for Drivstoff og Produkter. Alle rapporter som er kjørt ligger tilgjengelig.

Kan jeg lage en ny kortgruppe/konto?

Du kan ikke lage dette selv i Kundeportalen, men dette kan gjøres ved å kontakte Kundeservice.

Jeg ønsker å endre/slette tilgangen for en eksisterende bruker

Dette kan gjøres under "brukeradministasjon". Her kan du legge til om brukeren skal ha tilgang til å endre eller bare lese informasjon.

Kortstatus er aktiv, men kortet fungerer ikke

Dette kan skyldes flere ulike årsaker. Les mer nedenfor.

Hvordan sletter jeg en sjåfør?

Dette kan gjøres via vår kundeportal.

Hvordan får jeg en kortrapport?

Velg “Kort” i menyen, velg hvilken kortstatus du ønsker å se rapport på.

Jeg ønsker å endre PIN-koden på et kort

Ved å navigere deg til "Kort" i menystrukturen kan du endre PIN-koden på kortet ditt.

Jeg ønsker å motta varslinger på SMS eller e-post

Du vet selv hva som er normalt kjøpemønster for ditt selskap og kort. I Kundeportalen så kan du selv sette opp alarmer for unormal handel.

Jeg får en feilmelding når jeg forsøker å bestille et kort på en spesifikk kortgruppe

Sjekk at den valgte kortgruppen har minst et aktivt kort. Det er ikke mulig å bestille nye kort for en kortgruppe uten noen aktive kort

Sjåføren har ikke mottatt eller godtatt invitasjonen, hva gjør jeg?

Spør kortadministrator som jobber med Kundeportalen om å sende invitasjonen på nytt.

Hvordan sjekker jeg kredittgrensen?

Du kan se en oversikt over tilgjengelig kreditt på Dashbord siden.

Hvordan ser jeg kort der det må settes PIN?

Gå til "Kort" i menystrukturen og følg veiledningen.

Hvordan kan firmaet komme i gang med mobilbetaling?

Ved å følge tre enkle steg kan du enkelt komme i gang med mobilbetaling. Les mer nedenfor.

Kortutsendelsesadressen er feil, hva gjør jeg/hvordan kan jeg endre denne?

Dette kan du enkelt gjøre selv når du bestiller nytt kort.

Hvordan sender jeg en ny invitasjon?

Klikk på mobil-ikonet til høyre for sjåføren og deretter på «Start registreringsprosessen». En ny invitasjon blir nå sendt.

Hvor finner jeg fakturaspesifikasjonen for internasjonale transaksjoner?

Velg “Fakturaer” i menyen, så tidsperiode og velg korrekt faktura.

Hvordan nullstiller jeg antall PIN forsøk på et kort?

Velg “Kort” i menyen og søk opp kortet det gjelder

Hvor lenge er invitasjonen til mobilbetaling gyldig?

Invitasjonen (e-post og kode) er gyldig i 72 timer.

Hvordan endrer jeg korttypen?

Det er ikke mulig å endre korttype for et eksisterende kort. Les mer under.

Hva er sjåfør-ID?

Dette gjør det enklere til å filtrere brukerne.

Kan jeg få faktura direkte til mitt regnskapssystem?

Ja, vi tilbyr også elektronisk fakturering. Sjekk om bedriften din oppfyller følgende krav nedenfor.

Hvordan endrer jeg merkingen på kortet?

Velg “Kort” i menyen og søk opp kortet det gjelder.

Hvordan kan jeg vite om en sjåfør har godtatt invitasjonen?

Du kan se status i kolonnen kalt «Status mobilbetaling».

Hvor ofte blir transaksjoner oppdatert i portalen?

Transaksjoner blir synlige i portalen innen 10 minutter.

Kan jeg betale med alle typer kort i appen?

Vi har per nå et bestemt utvalg kort som du kan betale med i appen. Les hvilke nedenfor.

Jeg trenger en fakturakopi

Velg “Fakturaer” i menyen, velg tidsperiode og så korrekt faktura.

KONTAKT OSS

Før du tar kontakt med oss, råder vi deg til å se gjennom artiklene over. Der har vi samlet informasjon og veiledning om hvordan du kan få svar på de mest vanlige spørsmålene og sakene. 

Kundeservice (Man.-Fre. 08:00-16:00): 22 96 25 00

Eller kontakt oss via dette skjemaet!