Alle ladere som skal benyttes for refusjon må registreres i portalen og knyttes til Circle Ks nye system. Hvis du har en lader som ikke skal inngå i refusjonsløsningen, avhenger prosedyren av om denne er på samme sted eller ikke.
- Dersom lader nummer to befinner seg på samme installasjon som den som brukes for refusjon:
- Easee: Kundeservice kan bistå med å endre operatør på én av laderne, slik at du kan bruke Easee-appen på lader nummer 2. Det er ikke nødvendig å registrere denne laderen i refusjonsløsningen.
- Zaptec: Knytt anlegget til Circle K som beskrevet i guiden. Gå inn på laderinstillingene på den laderen som ikke skal brukes til refusjon og skru av verifiseringen, slik at laderen vil være åpen for bruk uten kort eller brikke. Det er viktig at dette ikke gjøres på installasjonsnivå eller på den laderen som skal brukes til refusjon. Ta kontakt med kundeservice om du trenger hjelp. Det er ikke nødvendig å registrere denne laderen i refusjonsløsningen.
- Dersom lader nummer to er plassert et annet sted: Hvis denne laderen ikke er registrert på samme anlegg som den som benyttes til refusjon, trenger du ikke knytte dette anlegget til Circle K. Vi anbefaler da at du benytter laderleverandøren sin app, f.eks. Easee eller Zaptec appen.