Image
Betaling & reklamasjon
Image
Betaling & reklamasjon

Kortsikkerhet

Hvert år så opplever vi at kunder blir utsatt for misbruk da de har hatt innbrudd i biler hvor kort og kode har vært oppbevart sammen. Vårt viktigste budskap er derfor å minne alle om at kort og kode alltid skal holdes atskilt.

Vær obs på korttyveri fra parkerte biler!

  • Vi oppfordrer til å være ekstra forsiktig med oppbevaring av kort og kode når selskapenes kjøretøyer parkeres og minner om at kort og kode aldri skal oppbevares i bilen.
  • Det er dessverre noen kriminelle som er ekstra aktive for tiden og de vet at de ofte finner kort og kode i bilen. 
  • Kortene har blitt kopiert og misbrukt. Vi ber deg være ekstra oppmerksom på dette for å unngå at det skjer med deres kjøretøyer.
  • Typisk er at tyvene går inn via passasjersiden på en nesten usynlig måte, tar kortet og kopierer magnetstripen på utstyr som lett kan kjøpes på nettet. Kortet legges tilbake, og dessverre – koden finner de et eller annet sted i bilen. Noen ganger tar de med seg kortet.
  • Det er sikkerhetssperrer i kortene våre, og det er derfor ikke mulig å teste seg fram til koden før kortet sperres.
  • Våre betingelser regulerer ansvaret ved misbruk av kort, og når både kort og kode oppbevares i bilen, regnes det som grovt uaktsomt, og kunden er ansvarlig for misbruket.

Sjekkliste for å redusere sjansen for misbruk:

  • Vi oppfordrer til å være ekstra forsiktig med oppbevaring av kort og kode når selskapenes kjøretøyer parkeres og minner om at kort og kode aldri skal oppbevares i bilen.
  • Brukernavn og passord i Kundeportalen må oppbevares på linje med nettbanktilgang, det er viktig med tanke på kortsikkerhet.
  • Bruk alarmer i Kundeportalen for kort
  • Vi anbefaler å bruke midlertidig sperre på kortene når ansatte er på ferie eller hvis biler skal stå over tid. Dette kan du enkelt selv sette og fjerne i portalen på et øyeblikk.
  • Når du bestiller kort så anbefaler vi at du bestiller kortet uten kode og heller setter denne selv i portalen. Dette korter både ned postgangen (2-5 dager) og reduserer risikoen for at noen får tak i kort og kode, spesielt i ferietiden.
  • Hvis du må dele PIN kode med andre, send koden på SMS til mottakeren
  • Dersom firmaet har flere sjåfører på samme bil så anbefaler vi vårt to-kortsystem. Du kan lese mer om dette og eventuelt bestille ved å klikke her.
Image
Lastebilsjåfør med mobiltelefon

Kundeportal kort

Som firmakortkunde får du tilgang til vår online Kundeportal på PC og mobil. Det gir deg og din bedrift full kontroll over alle korttransaksjoner og kostnader knyttet til kjøretøy.

Image
Leveranse diesel tank landbruk

Bulkbestilling

Å være bulkkunde handler ikke bare om prisen på drivstoff, det handler også om god service og trygghet. Vi har transportører over hele landet som sikrer rask levering og god service i ditt område.

Image
Bedre fremtid

NLF-MEDLEMSKAP

Norges lastebileierforbund og Circle K samarbeider fordi vi trenger hverandre. Det har vi gjort siden 1993. Som NLF-medlem får du medlemsfordeler på både produkter og tjenester.