Spørsmål og svar
For tilbakebetaling velger den ansatte mellom spotpris og fastpris. Vi benytter Nordpool sine timespriser for området den ansatte befinner seg i og NVIs gjennomsnittlige nettleieavgifter i beregningen av refusjonsbeløpet. Vi vil også tilpasse refusjonsbeløpet i henhold til den nåværende strømstøtten som gis fra staten til husholdninger.
Hvis du endrer din strømavtale kan du enkelt logge inn i brukerportalen, og endre din avtale for å oppdatere ditt refusjonsgrunnlag.
Her er noen grunner til at du ikke har mottatt refusjon:
- Firmakortet ditt er ikke koblet til hjemmeladeren din. Er du usikker på om du er koblet opp til våre systemer, ta kontakt med vårt kundeservice.
- Ladeøktene er ikke startet med det registrerte firmakortet. Kun ladeøkter starter med firmakort vil refunderes. Du får utbetalt for lading hjemme hver måned. Utbetalingen fra Circle K gjennomføres i løpet av den første uken i måneden etter du har ladet. Eksempelvis får du tilbakebetalt lading for august i starten av september.
1) Fjerne den gamle laderen fra brukerportalenLegge til laderen i ditt nye hjem
2) Har du ikke lader i ditt nye hjem, klikk her for å bestille lader.
3)Har du flyttet til borettslag eller sameie? Har sameie ladesystem fra Circle K, kan du bruke refusjonsløsningen på din nye lader.
Dersom borettslaget ikke har ladesystem, og ønsker å sette opp ladesystem fra Circle K, klikk her.
Du trenger en Easee hjemmelader som er tilknyttet Circle K. Dersom du har en Easee hjemmelader som er kjøpt ett annet sted, så må du først bytte operatør til Circle K, før du kan begynne å motta refusjon.
Ja, du kan ha flere ladere knyttet til din refusjonsløsning. Eksempelvis kan du ha en lader hjemme og en lader på hytten. Dette administrer du selv enkelt i brukerportalen. Her kan du både legge til og fjerne ladere.
Minstebeløpet for utbetaling av refusjon er 5 NOK. Maksbeløp som utbetales er 12499 NOK. Maksbeløp er for validering av eventuelle avvik.
Du finner oversikt over refusjonen til hver enkelt ansatt i Card E-Services kundeportalen. Der ser du både antall kWt ladet og kostnad.
Du får utbetalt for lading hjemme hver måned. Utbetalingen fra Circle K gjennomføres i løpet av den første uken i måneden etter du har ladet. Eksempelvis får du tilbakebetalt lading for august i starten av september.
Dersom du legger inn spotpris i din profil benytter vi Nordpool sine timespriser for området du befinner deg i. Vi tar hensyn til eventuelle påslag du har lagt til på din profil. Velger du fastpris vil dette være grunnlaget for din refusjon. Vi benytter Reguleringsmyndigheten for energi sine gjennomsnittlige nettleieavgifter i beregningen av refusjonsbeløpet.
Vi vil også tilpasse refusjonsbeløpet i henhold til den nåværende strøm støtten som gis fra staten til husholdninger. Refusjonsbeløpet er pris inklusiv mva. Dermed vil hele strømkostnaden knyttet til firmabilen dekkes av refusjonsbeløpet.
Ja. Bor du i et borettslag eller sameie som driftes av Circle K kan du benytte vår refusjonsløsning. Bor du i et borettslag eller sameie som driftes av en annen operatør, kan du dessverre ikke benytte refusjonsløsningen. Når du som sjåfør legger inn pris i brukerportalen, benytter du prisen som du betaler til ditt borettslag for strøm på parkeringsplassen, og ikke din personlige strømavtale.
Du trenger å ha en Easee hjemmelader installert. Refusjonsløsningen krever ingen tilleggsprodukter eller installasjon. Merk at du må ha Circle K som ladeoperatør for å benytte refusjonsavtalen.
Selskapet mottar faktura med kostnadene knyttet til lading og abonnementskostnaden på den samlede fakturaen fra Circle K. Eksempelvis får du faktura i oktober for lading i august. På fakturaen vil det være to posteringer per ansatt. En for refusjonsbeløpet som er tilbakebetalt sjåføren, og en for kostnaden knyttet til løsningen.
Du vil få en epost med informasjon om ladeforbruk i forbindelse med utbetaling hver måned. Det gir deg informasjon om totalt ladeforbruk, samt hvor mye du får utbetalt i perioden. Eposten vil bli sendt til deg 10. hver måned.