Image
faktura og betaling strøm
Image
faktura
Faktura og betaling

Faktura og betaling

Under ser du spørsmål og svar relatert til faktura og betaling

Avtalegiro

Med avtalegiro så slipper du å bruke tid på å betale dine faste regninger fra oss, alt du trenger å gjøre er å opprette dette i din nettbank. Dette kan gjøres når du mottar din første faktura fra oss, eventuelt så kan du kontakt din bank så de hjelper deg.

Hvor finner jeg betalingsinformasjon?

Vi sender betalingsinformasjon per e-post fra ikke-svar.strom@circlek.no til den e-postadressen du registrerte da du ble kunde hos oss. Finner du ikke fakturaen kan du sjekke søppelpost eller spam-filter for å sjekke om den ligger der. Du kan også få oversikt over fakturaer ved å logge inn på Min side.

Hvordan endrer jeg e-postadresse?

Hvis du ikke lenger bruker e-postadressen som er registrert hos oss, eller ønsker å oppdatere kontaktinformasjon så er det viktig at du tar kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan hjelpe deg med dette. Det er viktig at vi til enhver tid har den e-postadressen som du benytter ettersom vi sender faktura per e-post.

Hvordan får jeg totaloversikt over utestående krav?

Alle utestående regninger er samlet på Min side, du kan også kontakte vårt kundesenter ved å sende mail til strom@circlek.no eller ringe oss på telefon 22 96 20 00.

Jeg har fått inkassokrav

Om du har spørsmål knyttet til krav som er sendt via vår samarbeidspartner for inkasso og oppfølging av ubetalte krav, MAIK, så anbefaler vi at du kontakter de for hjelp. Du finner kontaktinformasjonen til MAIK på brevet du har mottatt fra de.

Hvorfor har jeg ikke fått faktura?

Vi sender normalt ut faktura den første uken i hver måned, denne sendes elektronisk til den e-postadressen som du har registrert på Min side.

Vil du gjøre det enda enklere? Opprett avtalegiro i din nettbank så slipper du å tenke på betalingsfrister og lignende. Mer info om avtalegiro finner du under punktet "Avtalegiro".

Jeg har avtalegiro, men betalingen er ikke gjennomført

Hvis du opplever at regningene ikke betales automatisk når du har opprettet avtalegiro så kan du sjekke to ting:

  1. Var det nok penger på kontoen som avtalen er registrert på? Er det ikke nok penger på kontoen den dagen summen skal trekkes så vil ikke betalingen bli gjennomført.
  2. Er maksbeløpet på avtalegiroen stort nok? Når du oppretter avtalegiro så får du et valg på hvor mye som kan trekkes av gangen. Er denne makssummen lavere enn regningen så vil ikke kravet bli trukket. Du kan selv justere maksgrense i din nettbank.

Gjennomfakturering

Ved gjennomfakturering får du både strøm og nettleie på samme faktura. Det vil si at nettselskapet fakturerer strømselskapet, som igjen fakturerer strømkunden. Når det kommer til gjennomfakturering så har vi valgt å ikke ha dette ettersom vi ønsker å gjøre vår strømavtale så enkel, billig og oversiktlig som mulig.

Tips: Ved å opprette avtalegiro for strøm og nettleie så slipper du å bruke tid på å legge inn betaling i nettbanken din hver måned. Avtalegiro kan opprettes når du gjennomfører din første betaling til oss, eller ved å kontakte din bank.